MYSL JE MOCNÝ LÉKAŘ – Lissa Rankinová

V knize autorka uvádí spoustu zajímavých informací potřebných k uzdravení, ale i k cestě jak být fit. Lissa je lékařka, která musela vyléčit i sama sebe.

Dozvíte se, jak moc záleží na tom, co se děje v děloze a na tom co o sobě slyšíme do šesti let života. Jak naše povědomá mysl ovlivňuje náš životní postoj a naše zdraví.

I když je vědomá mysl plná pozitivních a optimistických myšlenek, po 95 procentech času operujeme z podvědomé mysli. Pokud chcete opravdu něco změnit, musíte to změnit nejen na úrovni vědomé mysli, ale i v podvědomí.

mysl je mocny lekar_I

Citace z knihy:

„Dávejte si pozor na to, jak programujete děti

Mnozí z nás jsou od dětství naprogramováni tak, že mají oslabující myšlenky, pokud jde o zdraví. Jen málo rodičů své děti učilo, že mysl je schopna tělo léčit, ale i poškozovat. Místo toho nám naočkovali přesvědčení, že si naše tělo jde svou cestou a že máme jen malý nebo vůbec žádný vliv na to, zda se budeme cítit dobře.

Jako děti nás učili, že když tělo onemocní, musíme k doktorovi, který je ošetří. Když dítě spadne a odře si koleno, rodiče jen vzácně řeknou: „Tak jo, zlatíčko. Teď se tvé koleno bude soustředit na to, aby se zahojilo.“ Ne! Hned utíkáme pro masti a obvazy. Na mastech a obvazech není nic špatného, ale posilují mylnou víru dítěte, že tělo je závislé na ošetření a léčbě z venčí, ne na regeneračních mechanismech, které jsou každému vrozené. V dospělosti potom věříme, že není v naší moci kontrolovat své zdraví, přičemž vůbec netušíme, jak jsme ve skutečnosti mocní.

Šťastní zaměstnanci jsou zdraví zaměstnanci

„Na jedné straně víme, že pracovní stres doslova zabíjí, na druhé máte důkazy o tom, že práce, kterou máte rádi, vám může zachránit život. Ano, spokojenost v práci může být ta pravá medicína pro mysl a vaše tělo na ni zareaguje zlepšením zdraví a větším pocitem štěstí a pohody.

Snaha zanechat dědictví a dobře vykonávat své povolání posiluje pocit štěstí. Tělo je doslova zaplaveno zdraví prospěšnými hormony, které podporují imunitní systém, uvolňují kardiovaskulární soustavu a „vypínají“ stresové reakce.“

Lissa ještě upozorňuje, že když hovoří o „práci“ mluví o tom, čemu věnujete větší část dne. Pro někoho je to placené zaměstnání, pro jiného péče o děti a domácnost…

„Tvořivost a zdraví

Možná máte dojem, že není až tak důležité zmiňovat tvořivost jako faktor, který přispívá ke zdraví. Kdo kdy slyšel o tom, že by lékař předepsal koníčka jako preventivní medicínu či dokonce léčbu nemoci? Vědecké údaje však potvrzují, že tvořivé vyjádření může vyvolat relaxační reakce, které vyváží reakce stresové.  ..tvořivost není jen bohapustá zábava; ona totiž prospívá našemu zdraví. … Tvořivé vyjádření uvolňuje endorfiny a další neuropřenašeče dobré nálady, zmírňuje depresi a úzkost, zlepšuje imunitní funkci, ulevuje od fyzické bolesti a aktivuje parasympatickou nervovou soustavu.“

„Tvoření je pro naše zdraví a štěstí stejně důležité jako posilování svalů!“

Tak tedy malujme, tancujme, zpívejme a skládejme básně. Fotografujme, blogujme, pišme deníky, pečme sušenky, mixujme koktejly a vařme zajímavá jídla…

 

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář